توان آدمیان را، با آرزوهایشان می شود سنجید***جایی که شمشیر است آرامش نیست***هر آرزویی بدون پژوهش و تلاش ، به سرانجام نخواهد رسید .***خاموش باشیم، زیرا آنگاه است که صدای نجوای خدا را خواهیم شنید***هنگامی که سیبی را با دندانهای خود له می کنی در قلب خویش به آن بگو :دانه ها و ذرات تو در کالبد من به زندگی ادامه خواهند داد. شکوفه هایی که باید از دانه هایی تو سر زند ، فردا در قلب من شکوفا می شود .عطر دل انگیز تو ، توام با نفسهای گرم من به عالم بالا صعود خواهد کرد ، و من و تو در تمام فصلها شاد و خرم خواهیم بود

سلام بر سپیده دم

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سامانه اینترنتی شهرستان اسفراین

پاییز 1387 - ایده های اخلاقی نوین
سفارش تبلیغ

پاییز 1387 - ایده های اخلاقی نوین


لینک دوستان

خدای دانلود
زندگی برای لحظه حال
hacker Gacheh
ب مثل باران
ستوانیکم آجودان جناب سرهنگ
چند کیلو امیدواری
کلبه تنهائی من
.:‏ضد حال‏:.
خداجون به کی بگم دوست دارم
وبلاگ فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک و دنیای وب
پیشرو
دوست صمیمی
انعکاس دل

لوگوی دوستان


















تعداد بازدید

v امروز : 2 بازدید

v دیروز : 5 بازدید

v کل بازدیدها : 104646 بازدید

جستجو در مطالب

هنگامی که در سکوت شب گوش فرا دهی خواهی شنید که کوهها و دریاها و جنگلها با خود کم بینی و هراس خاصی نیایش می کنند

87/9/1 :: 1:0 صبح

گریه چرا . فتح را آرزو کنید

هنگامی که در سکوت شب گوش فرا دهی خواهی شنید که کوهها و دریاها و جنگلها با خود کم بینی و هراس خاصی نیایش می کنند

87/7/1 :: 1:0 صبح

کارن هورنای در 16 سپتامبر 1885 در آلمان به دنیا آمد و در 4 دسامبر 1952 درگذشت. او از سال‌های نخستین زندگی گرفتار افسردگی بود. پدرش آدم بسیار سخت‌گیری بود و کارن با برادر بزرگترش برندت رابطه بسیار نزدیکی داشت. هنگامی که برادرش از او دور شد، به افسردگی مبتلا گشت و این مشکل در سراسر زندگی همراهش بود.

کارن در سال 1906 وارد دانشکده پزشکی شد و در سال 1909 با یک دانشجوی رشته حقوق به نام اسکار هورنای ازدواج کرد. مرگ مادر در سال 1911 و سپس برادرش در سال 1923 برای او بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود. کارن در سال 1926 همسرش را ترک کرد و با سه دخترش به آمریکا رفت. در این جا بود که او با دانشمندان برجسته‌ای آشنا شد و نظریه‌های خود در زمینه روان‌شناسی را ارائه کرد.

کارن هورنای نظریه‌ای در زمینه روان‌رنجوری ارائه کرد که تا کنون هنوز بسیار معتبر است. هورنای بر خلاف نظریه‌ پردازان پیشین، این روان رنجوری‌ها را به عنوان نوعی سازوکار انطباق می‌داند که بخش بزرگی از زندگی عادی است. او 10 روان رنجوری را تعیین نموده که از آن میان می‌توان به نیاز به قدرت، نیاز به عاطفه، نیاز به حیثیت اجتماعی و نیاز به استقلال اشاره کرد.

با وجودی که کارن هورنای از بیشتر نظریه‌های فروید پیروی کرده است امّا با نظرات او درباره روان‌شناسی زنان مخالف بود و آن را نادقیق و توهین‌آمیز می‌دانست. او در مقابل، مفهوم غبطه زایندگی را مطرح نمود و ادعا کرد که مردان به دلیل آن که نمی‌توانند موجود دیگری را به دنیا آورند احساس نقص و کمبود می‌کنند. او قدرت فوق‌العاده مردان در کارهای خلاقانه در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف را به دلیل این احساس کمبود در آنان می‌داند.

کارن هورنای سهم مهمی در انسان‌گرایی، خود-روان‌شناسی، خودکاوی و روان‌شناسی زنان داشته است. مخالفت او با نظریه‌های فروید در مورد زنان، علاقه بیشتری را نسبت به روان‌شناسی زنان به وجود آورد. کارن هورنای عقیده داشت که مردم می‌توانند به صورت روان درمانگر خود عمل کنند. او بر نقش شخصی هر فرد در سلامت ذهنی خود تأکید داشت و مشوق خودکاوی و خودیاری بود.

از جمله معروف‌ترین آثار کارن هورنای می‌توان به کتاب «خودکاوی» که در سال 1942 انتشار یافت اشاره کرد.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ


موزیک

 
منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

مدیر سایت

پاییز 1387 - ایده های اخلاقی  نوین
رحمان
شهرستان اسفراین

لوگوى وبلاگ

پاییز 1387 - ایده های اخلاقی  نوین

پیوندهای روزانه

template designed by esfarayen