توان آدمیان را، با آرزوهایشان می شود سنجید***جایی که شمشیر است آرامش نیست***هر آرزویی بدون پژوهش و تلاش ، به سرانجام نخواهد رسید .***خاموش باشیم، زیرا آنگاه است که صدای نجوای خدا را خواهیم شنید***هنگامی که سیبی را با دندانهای خود له می کنی در قلب خویش به آن بگو :دانه ها و ذرات تو در کالبد من به زندگی ادامه خواهند داد. شکوفه هایی که باید از دانه هایی تو سر زند ، فردا در قلب من شکوفا می شود .عطر دل انگیز تو ، توام با نفسهای گرم من به عالم بالا صعود خواهد کرد ، و من و تو در تمام فصلها شاد و خرم خواهیم بود

سلام بر سپیده دم

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سامانه اینترنتی شهرستان اسفراین

مطالب پیشین - ایده های اخلاقی نوین
سفارش تبلیغ

مطالب پیشین - ایده های اخلاقی نوین


لینک دوستان

خدای دانلود
زندگی برای لحظه حال
hacker Gacheh
ب مثل باران
ستوانیکم آجودان جناب سرهنگ
چند کیلو امیدواری
کلبه تنهائی من
.:‏ضد حال‏:.
خداجون به کی بگم دوست دارم
وبلاگ فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک و دنیای وب
پیشرو
دوست صمیمی
انعکاس دل

لوگوی دوستان


















تعداد بازدید

v امروز : 14 بازدید

v دیروز : 2 بازدید

v کل بازدیدها : 104399 بازدید

جستجو در مطالب

هنگامی که در سکوت شب گوش فرا دهی خواهی شنید که کوهها و دریاها و جنگلها با خود کم بینی و هراس خاصی نیایش می کنند

86/9/23 :: 11:24 عصر

ضرب المثل بنزینی:

1بنزین دیدی ندیدی

2-بنزین زرد برادر گریسه

3-با بنزین بنزین گفتن ماشین روشن نمیشه

4-به اندازه بنزینت گاز بده

5-بنزین همسایه اورانیومه

6-بنزینش از باک میریزه

7-از این حرفا بوی بنزین میاد

8-خاموشی ماشین از بی بنزینیه
?- همیشه سعی کن تو زندگیش امیدوار باشی

هیچ وقت غم و حسرت چیزی رو که نداری مثل عقل ،انسانیت ،درک ،شعور ،فهم و چیزایی از این قبیل رو نخوری !

?- گرد و خاک تنهایی دلم را با جاذبه نگاهت زدودی ،

خانه قلبم را از غم پاک کردی،

5- خدا بنزینت بده ،یک لیتر در دنیا صد لیتر در آخرت

4-دست به هر چی میزنی بنزین بشه .

3التماس بنزین.

2-بنزین به قبرت بباره.

1-الهی بنزین بگیری.

دعاهای بنزینی


پروردگار محترم ؛ نظر به اینکه طی بررسی های به عمل آمده توسط اینجانب ، علیرغم تمام نعمات و الطاف حضرتعالی در مراحل مختلف زندگی به این حقیر ، به هیچ جایی نرسیده و موجبات شرمساریِ نسل بشریت را فراهم آورده ام ، خواهشمند است پیرو تبصره سوم بند اول قرارداد آفرینش، مورخ1/1/1 ، منعقده فیمابین ابر جد اینجانب مشهور به «آدم» و حضرتعالی استعفای این حقیر را از مقام «انسانیت» بپذیرید بدیهی است مِن بعد اینجانب هیچ گونه مسوولیتی در قبال انسانی بودن رفتار و گفتار خود نمی پذیرم
?- عشق چیست ؟
استاد هندسه : نقطه ای که حول نقطه ی قلب جوان میگردد.

استاد تاریخ : سقوط سلسله قلب جوان .

استاد زبان : همپای لاو است.

استاد ادبیات : محبت الهیات است.

استاد علوم : عشق تنها عنصری است که بدون اکسیژن می‌سوزد.

استاد ریاضی : عشق تنها عددی است که پایان ندارد
اطلاعیه جمعی از اموات مقیم بهشت زهرا
بدین وسیله (یا هر وسیله سالم دیگر) ، ما اموات مدفون در قبرستان بهشت زهرا ، از هر ردیف و قطعه و طبقه ای که هستیم ؛ مراتب سپاسگزاری و قدردانی ویژه خود را نسبت به اقدام اخیر مدیر عامل محترم بهشت زهرا در خصوص قانونمند کردن زیارت اهل قبور در ساعات منع عبور و مرور ، اعلام داشته و اجرای این برنامه را باعث خدا بیامرزی آن مقام ارجمند در آینده می دانیم.
به موجب این طرح و به منظور تامین امنیت شهروندان ، از حالا پس از غروب آفتاب ، درهای بهشت زهرا به تدریج بسته خواهد شد و زیارت اهل قبور در این ساعات ممنوع می گردد و هیچ آدم زنده ای نباید در آن حوالی برای خودش آزاد بگردد. آزادی هم حد وحدودی دارد و نباید موجبات سلب آرامش و آسایش دیگران را فراهم نماید. در این طرح ، حفظ آرامش ما نیز ملحوظ داشته شده است ؛ چرا که ما هم از داشتن محیطی آرام در گورستان بدمان نمی آید و برای این که به این درجه از امنیت و آرامش برسیم ، یک عمر تلاش کرده ایم و رنج زنده بودن را بر خود هموار داشته ایم.
علی القول عطار عزیزمان - که البته جاش اینجا نیست و در نیشابور مدفون است :بیت گویا:بسی گفتیم و خاموشی گزیدیم ز گویایی به خاموشی رسیدیم ما این سکوت و خاموشی را، به خصوص در ساعات آخر شب ، از هر چیزی بیشتر و بهتر دوست می داریم و نمی خواهیم به هیچ قیمتی آن را از دست بدهیم.
گاه متاسفانه برخی از عزیزان زنده که می آیند سرقبرمان تا فاتحه مان را بخوانند؛ بعضا مشاهده شده که در همان سرقبرما نیز دست از پاره ای حرف و گپ های دنیوی بر نداشته و برای ما اعصاب نمی گذارند.یکی راجع به رشد نمودار صادرات غیرنفتی و افزایش روند واردات صحبت می کند و آن دیگری با عیال مربوطه اش از بالا رفتن سکه یا چیزهای دیگر حرف به میان می آورد. همین چند روز پیش ، یک نفر آمده بود سر قبر یکی از ما داشت با رفیق کناری اش راجع به پیروزی چپ میانه در انتخابات پارلمانی ایتالیا و غلبه آن بر راست میانه به رهبری برلوسکنی (نخست وزیر فعلی این مملکت مافیا پرور) داد سخن سر می داد. براساس طرح مذکور، هر روز پس از اذان صبح ، درهای بهشت زهرا باز شده وتا زمان غروب آفتاب ، شهروندان زنده مجاز می باشند تا برای زیارت ما به این مکان عبرت آموز مراجعه نمایند؛ چرا که تا ساعت بین 8 الی 9 شب (حتی شب جمعه) ، درهای این گورستان به طور کلی بسته خواهد شد. به نظر ما از حالا در ادامه بیت معروف زیر ، بیت غیر معروف زیرتر را هم بد نیست روی سنگ گورها اضافه کنند:
مخصوص سنگ قبر:
ای که بر من بگذری دامن کشان
از سر اخلاص الحمدی بخوان
هر زمان هم خواندی الحمد ، ای عزیز!
لطف کن خیلی سر قبرم نمان
جام جم آنلاین: مرد یک پای اماراتی که 78 فرزند دارد برای این که تا سال 2015 تعداد فرزندان خود را به 100 برساند در تدارک ازدواج های دیگر است.
به گزارش رویترز ، محمد مراد عبدالمیرزا 60 ساله گرچه تاکنون 15 بار ازداواج کرد اما هرگز در یک زمان بیش از 4 همسر نداشته است.
عبدالمیرزا گفت: تا سال 2015 در 68 سالگی 100 فرزند خواهم داشت و پس از آن دیگر ازدواج نخواهم کرد ولی تا آن وقت باید حداقل 3 بار دیگر ازدواج کنم.
بزرگترین فرزند عبدالمیرزا 36 ساله و کوچکترین آنان 20 روزه است. 2 تا از 3 همسر کنونی او حامله هستند.
عبدالمیرزا گفت خانوداه بزرگ او در 15 خانه و با حقوق ارتشی او و کمک دولت عجمان، یکی از 7 امارت تشکیل دهنده امارات عربی متحده، زندگی می کنند.

از آنجایی که آرزو بر جوانان عیب نیست و باعنایت به این مسئله که پیش‌بینی آنچه که ممکن است در آینده اتفاق بیافتد، یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی است که یک روزنامه‌نگار می‌تواند انجام دهد، ما بر آن شدیم تا برخی رویدادهای مهم IT ایران و جهان در سال 1400 هجری شمسی را پیش‌بینی کنیم. البته قضیه کلا شوخی است و این مطلب صرفا با این هدف نوشته شده که ثابت شود می‌توان IT را هم با چاشنی طنز دلپذیرتر و عمومی‌تر کرد.

الف) رویدادهای خارجی
1- مایکروسافت از عرضه ویندوز چیستا در سال 2025 خبر داد!
بیل گیتس پدربزرگ شرکت مایکروسافت که نزدیک به 30 سال است ریاست این غول قدیمی را در اختیار دارد اعلام کرد که بزودی ویندوز چیستا را روانه بازار خواهد کرد. قرار است چیستا که اسم کد آن Longhole بوده تا سال 2025 روانه بازار شود و جای ویندوز ویستا را بگیرد. گفتنی است مایکروسافت 20 سال قبل اعلام کرده بود ویندوز ویستا را در سال 2006 روانه بازار می‌کند.
اما عرضه آن عملا تا سال 2010 به طول انجامیده بود. علت این مسئله مشکلات امنیتی متعدد این سیستم عامل اعلام شد که تنها 25 درصد بازار را در اختیار دارد. لازم به ذکر است که از آن زمان تاکنون بیش از 502/678/12 ویروس، کرم و تروجان برای آلوده کردن ویستا طراحی شده که همگی آنها هم آثار تخریبی شدیدی به دنبال داشته‌اند. مایکروسافت برای حل این مشکلات تاکنون 3798 ،Service Pack و 3 میلیون و 12 هزار وصله امنیتی (Patch) را روانه بازار کرده است. بیل گیتس چندی قبل در یک کلیسا قسم خورد که عمرا هیچ هکری نمی‌تواند به ویندوز چیستا نفوذ کند. ولی دیروز موسسه امنیتی Sophos تصریح کرد که اولین ویروس این ویندوز هم طراحی شده است. ویروس یاد شده با نفوذ به ساختمان شرکت مایکروسافت و رایانه‌های فوق سری آن نام ویندوز چیستا را به ویندوز "ایستا" تغییر داده است.
2) شبکه تلفن همراه کره زمین به مریخ متصل شد
با تلاش متخصصان دنیای تلفن همراه در چین، ژاپن و کره جنوبی سرانجام اولین ارتباط دو تلفن همراه بین ساکنان ایستگاه فضایی "گاو خونی" در مریخ و رئیس جمهور چین برقرار شد. این شبکه که مبنی بر فناوری نسل 86 (86G)تلفن همراه است امکان تبادل صوت، تصویر و انواع داده را با سرعت 850 مگابیت در ثانیه فراهم می آورد. قرار است تا سال 2022 شهروندان اکثر کشورهای آمریکایی، اروپایی، آفریقایی و آسیایی امکان استفاده از این شبکه را پیدا کنند.
متاسفانه ایران جزو معدود کشورهایی است که به علت استفاده از فناوری نسل 5/2 تلفن همراه از 10 سال پیش تاکنون، هنوز امکان پیوستن به این شبکه را ندارد. گفتنی است که برطبق مطالعات موسسه IDC در سال 2020 از هر 10 مکالمه تلفن همراه در ایران تنها یک مورد با موفقیت انجام شده است.
لازم به ذکر است که شرکت مخابرات ایران اعلام کرده به علت ترافیک شدید شبکه تلفن همراه کشور که تعداد مشترکان آن به 30 میلیون نفر رسیده، مکالمات بالای دو دقیقه را به طور خودکار قطع می‌کند و هر SMS را تنها 30 ثانیه در data center مخابرات نگهداری می‌کند!
بد نیست بدانید مدیر روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات سابق چندی قبل در پاسخ به این سوال خبرنگار هموطن سلام که از وی پرسیده بود شما که امکانات ندارید چرا این همه شماره تلفن همراه واگذار می کنید پاسخ داده بود: ما فکر نمی کردیم مردم این اینقدر به تلفن همراه علاقه نشان دهند! ولی خب شبکه در حال توسعه است و تا پایان امسال تمامی اختلالات آن به طور کامل برطرف می‌شود!

ب) خبرهای داخلی
1- آخرین سایت فیلتر نشده انگلیسی زبان فیلتر شد!
سرانجام تنها سایت انگلیسی زبانی که از فیلترینگ در ایران جان سالم به در برده بود، نیز طی مراسم باشکوهی در (...) رسما فیلتر شد. این سایت http://www.google.com نام دارد و کار آن جست‌وجو در میان دیگر سایت‌هاست. مسئولان در توجیه این کار خودشان گفتند: چون ما تمام سایت‌هایی را که در حین جست‌وجو در گوگل به نمایش در می آمد را مضر تشخیص داده و فیلتر کرده بودیم لذا بهتر دیدیم که این یک سایت باقیمانده را هم فیلتر کنیم که خیال همه را راحت کرده باشیم!
2- ترور گوینده موبایل :
حتما همه شما با صدای خانم محترمی که طی 20 سال اخیر دو جمله اعصاب خرد کن "مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد" و "تمامی راه‌ها به سمت مشترک مورد نظر مسدود می‌باشد" را در گوشتان زمزمه می‌کرد، آشنا هستید. گزارش های رسیده حاکی است که وی امروز در مخفیگاه خود در حاشیه ابرکلان شهر تهران به قتل رسید. عده‌ای از مردم خشمگین که به خاطر شنیدن مکرر این دو جمله دچار تشنج، اختلال حواس، انواع تیک‌های عصبی یا سوءتفاهماتی با دوستان و اقوام خود شده بودند، پس از تلاش فراوان موفق به شناسایی این خانم بخت برگشته شدند و دق دلی خودشان را سر او خالی کردند. مدیر روابط عمومی مخابرات در مورد این جنایت گفت: به من چه! وی افزود: بزودی دختر این خانم جایگزین وی خواهد شد!
3- 30 میلیون ایرانی وبلاگ می‌نویسند:
بر طبق آمارهای ارائه شده توسط یک موسسه تحقیقاتی که نخواست نامش فاش شود، تعداد وبلاگ‌های ایرانی از مرز 30 میلیون گذشت. در حال حاضر با وجود تمامی محدودیت‌ها 5678 سرویس دهنده وبلاگ به زبان فارسی در حال فعالیت هستند و نزدیک به 13 میلیون وبلاگ هم به صورت مستقل در دسترس هستند. گفتنی است کوچکترین وبلاگ نویس ایرانی یک دختر 5/4 ساله و بزرگترین آنها یک پیرزن 103 ساله است که از روستای شاهکوه وبلاگ خود را روی نشانی http://naneh.blogfa.com منتشر می‌کند.
4- سیستم عامل ملی در میانه راه:
مدیر طرح اولین سیستم عامل ملی ایران گفت: سرانجام پس از گذشت بیش از دو دهه کار طراحی آیکون‌ها و پوسته اولیه سیستم عامل ملی که "لوکس" نامیده می‌شود به پایان رسیده و انتظار می‌رود این پروژه کلان پس از صرف 47 میلیارد تومان سرانجام تا سال 1405 به نیمه راه نزدیک شود.. گفتنی است که در حال حاضر 127 کشور دنیا دارای سیستم عامل ملی هستند.


هنگامی که در سکوت شب گوش فرا دهی خواهی شنید که کوهها و دریاها و جنگلها با خود کم بینی و هراس خاصی نیایش می کنند

86/9/3 :: 1:16 صبح

رویا دیدن در هنگام خواب

در یک دوران زندگی عادی هر انسانی حدوداً 6 سال از عمر خود را در خواب دیدن میگذراند. خواب دیدن همواره برای انسان یکی از عجایب بوده است و توضیحات بسیار مختلفی در طول تاریخ برای تشریح خواب و عوامل پدید آورنده آن توسط افراد مختلف ارائه شده است. بسیاری از مردم اعتقاد دارند خواب دیدن آنها متاثر از وجود عالمی فرا مادی است و وجود روح است که سبب میشود انسان بتواند خواب ببیند. نیچه میگوید "در روزهای خشن شکل گیری فرهنگ، انسان معتقد بود که دنیای حقیقی دومی را در رویاهایش کشف میکند، و ریشه تمام ماوراء طبیعت از آنجا آغاز شد. ..

ادامه مطلب...

هنگامی که در سکوت شب گوش فرا دهی خواهی شنید که کوهها و دریاها و جنگلها با خود کم بینی و هراس خاصی نیایش می کنند

86/7/20 :: 1:16 عصر

عواطف و اخلاق

در تمام فعالیتهای انسان و موجودات پست تر از انسان ، غریزه و کوششی نا آگاهانه برای بقای وجود خود و حفظ نفس وجود دارد . این قدرتی که موجودات به وسیله آن باقی هستند ، ماهیت هستی آنها می باشد .غریزه اگر آگاهانه باشد ، خواهش است . خواهش ، ذات و ماهیت اصلی انسان است . ( این مطالب یادآور فلسفه شوپنهاوئر است و آنچه که او « خواست زندگی » می نامد ) اگر در جهت غریزه حفظ نفس ، حالتی به نفس دست دهد که سبب افزایش قوای شخص به طرف کمال شود ، موجب شادی و لذت می شود و اگر سبب دورشدنش از کمال و نقصان شود ، موجب اندوه و رنج می گردد .
« لذت عبارت است از انتقال از حالت کمال کمتر به حالت کمال بیشتر » . « رنج عبارت است از انتقال از حالت کمال بیشتر به حالت کمال کمتر » . لذت و رنج علت خواهشها نیستند ؛ بلکه معلول خواهشها هستند ...
ادامه مطلب...

هنگامی که در سکوت شب گوش فرا دهی خواهی شنید که کوهها و دریاها و جنگلها با خود کم بینی و هراس خاصی نیایش می کنند

86/7/20 :: 1:2 عصر

رویا دیدن در هنگام خواب

در یک دوران زندگی عادی هر انسانی حدوداً 6 سال از عمر خود را در خواب دیدن میگذراند. خواب دیدن همواره برای انسان یکی از عجایب بوده است و توضیحات بسیار مختلفی در طول تاریخ برای تشریح خواب و عوامل پدید آورنده آن توسط افراد مختلف ارائه شده است. بسیاری از مردم اعتقاد دارند خواب دیدن آنها متاثر از وجود عالمی فرا مادی است و وجود روح است که سبب میشود انسان بتواند خواب ببیند. نیچه میگوید "در روزهای خشن شکل گیری فرهنگ، انسان معتقد بود که دنیای حقیقی دومی را در رویاهایش کشف میکند، و ریشه تمام ماوراء طبیعت از آنجا آغاز شد. ..ادامه مطلب...

هنگامی که در سکوت شب گوش فرا دهی خواهی شنید که کوهها و دریاها و جنگلها با خود کم بینی و هراس خاصی نیایش می کنند

86/7/20 :: 12:54 عصر

احضار روح

جلسات احضار روح معمولاً به دو طریق مختلف صورت میگیرند. در طریقه اول افراد حروف الفبا را بگونه ای مرتب میچینند و سپس شیعی که حرکت دادن آن آسان است (مثلاً یک لیوان یا نعلبکی) را در وسط میگذارند و دستهایشان را روی آن جسم که قابلیت حرکت دارد قرار میدهند. در اسباب بازی فروشیهای کشورهای غربی تخته هایی چوبین فروخته میشود که تخته اوجا (30) نام دارند و حروف الفبا روی آنها به همراه کلمات "درود و بدرود" و "آری و نه" روی آن چاپ شده است و جسمی شبیه ذره بین نیز همراه آن ارائه میشود. افرادی که اطراف این تخته مینشینند سوالی را مطرح میکنند و بعد دستهایشان را روی جسم متحرک میگذارند و شخصی جسم را حرکت میدهد و بر روی حروف الفبا یا روی یکی از کلمات میبرد. برخی از مردم گمان میکنند این حرکت ها مربوط به موجودات ماوراء طبیعی همچون روح و جن هستند، اما شک گرایان پیشنهاد میکنند که این حرکت بطور خودآگاه یا ناخودآگاه توسط کسانی که در جلسه حضور دارند انجام میشود. این شک گرایان توصیه میکنند که چشمهای کسانیکه در جلسه حضور دارند بسته شود و نتوانند چیزی را ببینند، و بعد جای حروف الفبا عوض شوند یا تخته اوجا چرخیده شود، در اینصورت دیده خواهد شد که یا جسم محرک حرکت نمیکند و یا اینکه پاسخهای بی سر و ته و غلطی دریافت میشود و این نتیجه تنها به این دلیل میتواند حاصل شود که حرکت جسم متحرک اساساً توسط کسانیکه در جلسه حضور دارند انجام بگیرد نه از طرف موجودات نامرئی. ادامه مطلب...

هنگامی که در سکوت شب گوش فرا دهی خواهی شنید که کوهها و دریاها و جنگلها با خود کم بینی و هراس خاصی نیایش می کنند

86/7/20 :: 11:29 صبح

افلاطون و عشق به امر جاوید


افلاطون در سال ۴۲۷ پیش از میلاد در آتن زاده شد و در سال ۳۴۷ در همانجا چشم از جهان فروبست. وی از خانواده­ای ممتاز و اشرافی بود. در آغاز به هنر شعر روی آورد. در نوجوانی از کلاس­های درس همواره پر از شاگرد سوفیست­هایی چون گورگیاس و پروتاگوراس دیدن کرد و خیلی زود به سیاست علاقمند شد. خود او بعدها گفته بود که تصمیم داشتم به محض یافتن استقلال شخصی، وارد عالم سیاست شوم و در مدیریت دولت نقشی بر عهده گیرم.

ادامه مطلب...

هنگامی که در سکوت شب گوش فرا دهی خواهی شنید که کوهها و دریاها و جنگلها با خود کم بینی و هراس خاصی نیایش می کنند

86/7/20 :: 11:7 صبح

ارسطو و فضیلت میانه روی


ارسطو در سال ۳۸۴ پیش از میلاد در مقدونیه متولد شد و در سال ۳۲۲ پیش از میلاد در خالکیس چشم از جهان فروبست. پدرش پزشکى پرنفوذ بود. ارسطو در هفده سالگى به آتن آمد و به آکادمى افلاطون پیوست. تا مرگ استادش افلاطون، بیست سال در آکادمى نزد او آموزش دید. با زنى به نام پیتیاس ازدواج کرد و از او صاحب یک دختر و یک پسر شد. نام پسرش نیکوماخوس بود و ارسطو کتابى در مورد فلسفه‌ى اخلاق براى او نوشت. در سال ۳۴۳ پیش از میلاد براى تربیت اسکندر شهریار 13 ساله‌ى مقدونى‌ به دربار این کشور فراخوانده شد. حدود دو سال آموزش اسکندر را برعهده داشت، اما هرگز پیوند ژرفى میان استاد و شاگرد ایجاد نگردید. 

ادامه مطلب...

هنگامی که در سکوت شب گوش فرا دهی خواهی شنید که کوهها و دریاها و جنگلها با خود کم بینی و هراس خاصی نیایش می کنند

86/7/20 :: 11:4 صبح

اپیکور و چیرگی بر ترس از مرگ


           این گفتار را به بررسی فشرده­ی زندگی و آرای اپیکور فیلسوف عصر یونانی­مآبی (هلنیسم) اختصاص داده­ایم. اپیکور در سال ??? پیش از میلاد یعنی هفت سال پس از مرگ افلاطون، در ساموس متولد شد و در سال ??? پیش از میلاد، در آتن چشم از جهان فروبست.
ادامه مطلب...

هنگامی که در سکوت شب گوش فرا دهی خواهی شنید که کوهها و دریاها و جنگلها با خود کم بینی و هراس خاصی نیایش می کنند

86/7/20 :: 11:2 صبح

عواطف و اخلاق


در تمام فعالیتهای انسان و موجودات پستتر از انسان ، غریزه و کوششی نا آگاهانه برای بقای وجود خود و حفظ نفس وجود دارد . این قدرتی که موجودات به وسیله آن باقی هستند ، ماهیت هستی آنها می باشد .غریزه اگر آگاهانه باشد ، خواهش است . خواهش ، ذات و ماهیت اصلی انسان است . ( این مطالب یادآور فلسفه شوپنهاوئر است و آنچه که او « خواست زندگی » می نامد ) اگر در جهت غریزه حفظ نفس ، حالتی به نفس دست دهد که سبب افزایش قوای شخص به طرف کمال شود ، موجب شادی و لذت می شود و اگر سبب دورشدنش از کمال و نقصان شود ، موجب اندوه و رنج می گردد .
« لذت عبارت است از انتقال از حالت کمال کمتر به حالت کمال بیشتر » . « رنج عبارت است از انتقال از حالت کمال بیشتر به حالت کمال کمتر » . لذت و رنج علت خواهشها نیستند ؛ بلکه معلول خواهشها هستند .

ادامه مطلب...

هنگامی که در سکوت شب گوش فرا دهی خواهی شنید که کوهها و دریاها و جنگلها با خود کم بینی و هراس خاصی نیایش می کنند

86/7/20 :: 11:0 صبح

فلسفه اسپینوزا ، جهان از چشم انداز ابدیت


  باروخ ( بندیکت) اسپینوزا ، فیلسوف هلندی ( با اصلیت یهودی پرتغالی ) که در سال ۱۶۳۲ به دنیا آمد و به دلیل عدم نگرش سنتی به دین یهود ، در سال ۱۶۵۶ تکفیر و از جامعه یهود اخراج شد ، تا پایان عمرش در ۱۶۷۷ ، شجاعانه پای اصول خود ایستاد و بر طبق فلسفه ای که خود بنا کرده بود زندگی کرد .

ادامه مطلب...

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


موزیک

 
منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

مدیر سایت

مطالب پیشین - ایده های اخلاقی  نوین
رحمان
شهرستان اسفراین

لوگوى وبلاگ

مطالب پیشین - ایده های اخلاقی  نوین

پیوندهای روزانه

template designed by esfarayen