• وبلاگ : ايده هاي اخلاقي نوين
  • يادداشت : جادوي واقعي
  • نظرات : 1 خصوصي ، 13 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + پريسا 

    آغاز زندگي<\/h2>

    او فرزند سوم ژان دو سنت‌اگزوپري بود و در ?? ژوئن سال ???? در شهر ليون به دنيا آمد. پدر و مادر او اهل ليون نبودند و در آن شهر نيز سکونت نداشتند، بنابراين تولّد آنتوان در ليون کاملاً اتّفاقي بود. چهارده سال بيشتر نداشت که پدرش مرد و مادرش به تنهايي نگهداري و تربيت او را به عهده گرفت. دوران کودکي او با يک برادر و دو خواهر در سن‌موريس و مول که املاک مادربزرگش در آنجا بود سپري شد و او دوره? دبستان را در مان به پايان رسانيد. در آغاز دوره? دبيرستان نزد يکي از استادان موسيقي به آموختن ويلن پرداخت. در 1914 براي ادامه تحصيل به سوئيس رفت. آنتوان در دوران تحصيل در دبستان و دانشکده، گاهي ذوق و قريحه? شاعري و نويسندگي خود را با نگاشتن و سرودن مي‌آزمود و اغلب نيز مورد تشويق و تقدير دبيران و استادانش قرار مي‌گرفت. در سال ???? تنها برادرش فرانسوا به بيماري روماتيسم قلبي درگذشت و بار مسئوليّت خانواده يکباره به گردن او افتاد.

    بزرگسالي

    اگزوپري قصد داشت به خدمت نيروي دريايي درآيد، امّا موفّق نشد به فرهنگستان نيروي دريايي راه يابد. به همين دليل او در ?? سالگي به عنوان مکانيک در نيروي هوايي فرانسه مشغول به کار شد و در مدّت دو سال خدمت خود، فنّ خلباني و مکانيک را فراگرفت، چنان که از زمره? هوانوردان خوب و زبردست ارتش فرانسه به شمار مي‌رفت. در سال ???? بعد از اتمام خدمت سربازي قصد داشت به زندگي معمولي خود بازگردد و حتي مدتي نيز به کارهاي گوناگون پرداخت، ولي بالاخره با راهنمايي و اصرار يکي از فرماندهان نيروي هوايي که سخت به او علاقمند بود، به خدمت دائمي ارتش در آمد. بعد با پروازهاي بسيارش به سرزمينهاي گوناگون و به ميان ملّت‌هاي مختلف با زيبايي‌هاي طبيعت و چشم اندازهاي متنوّع جهان و با جامعه‌هاي گوناگون آشنا شد و طبع حسّاس و نکته سنجش بيش از پيش الهام گرفت و از هر خرمني خوشه‌اي يافت. سالها در راههاي هوايي فرانسه-افريقا و فرانسه-امريکاي جنوبي پرواز کرد. در 1923 پس از پايان خدمت نظام به پاريس بازگشت و به مشاغل گوناگون پرداخت و در همين زمان بود که نويسندگي را آغاز کرد.

    سنت اگزوپري جوان به دختر زيبايي دل بسته بود که خانواده دختر به سبب زندگي نامنظم و پرحادثه هوايي با ازدواج آن دو مخالفت کردند. نشانه‌اي از اين عشق را در اولين اثرش به نام "پيک جنوب" Courrier Sud (1929) مي‌توان ديد. در سال ???? داستان کوتاهي از او به نام «مانون» در يکي از گاهنامه‌هاي پاريس چاپ شد امّا کسي او را در زمره? نويسندگان به‌شمار نياورد، و خود او نيز هنوز به راستي گمان نويسندگي به خود نمي‌برد. در همين اوان بود که براي يک مأموريّت سياسي به ميان قبايل صحرانشين مور در جنوب مراکش رفت و چون به خوبي از عهده اجراي اين مأموريّت برآمد مورد تشويق فرماندهان و زمامداران وقت قرار گرفت. «پيک جنوب» اثر ديگر اگزوپري يادگار زماني است که نويسنده? هوانورد در ميان قبايل صحرانشين مراکش به سر مي‌برد. هنگام بازگشت به فرانسه نخستين ره آوردي که با خود آورد، دستنويس کتاب پيک جنوب بود. او اين نوشته را به وسيله? پسر عمويش به چند تن از اديبان و نويسندگان فرانسه نشان داد، و آنان بيش از حدّ انتظار تشويقش کردند. در همين اوان يکي از ناشران سرشناس پاريس قراردادي براي انتشار پيک جنوب و چند نوشته ديگر با او بست و آنگاه اگزوپري به ارزش کار خود پي برد.

    مرگ

    به هنگام گشايش جبهه? دوم و پياده شدن قواي متّفقين در سواحل فرانسه، بار ديگر با درجه سرهنگي نيروي هوايي به فرانسه بازگشت. در?? ژوئيه‌ي ???? براي پروازي اکتشافي برفراز فرانسه اشغال شده از جزيره کرس در درياي مديترانه به پرواز درآمد، و پس از آن ديگر هيچگاه ديده نشد. دليل سقوط هواپيمايش هيچگاه مشخص نشد اما در اواخر قرن بيستم و پس از پيدا شدن لاشه? هواپيمايش اينطور به نظر ميرسد که برخلاف ادعاهاي پيشين، او هدف آلمانها واقع نشده است زيرا بر روي هواپيما اثري از تير ديده نمي‌شود و احتمال زياد مي‌رود که سقوط هواپيما به دليل نقص فني بوده است. . چهار سال پس از مرگش"ارگ" Citadelle از او انتشار يافت و چنانکه خود نويسنده در آن اظهار کرده بود، اثري ناتمام است که هرگز پايان نمي‌پذيرد. اين اثر شامل مجموعه يادداشتهايي است که سنت اگزوپري از تجربه‌ها و انديشه‌هاي زندگي خود بر جاي گذارده است.

    سنت اگزوپري، نويسنده‌اي شاعر و مخترعي با استعداد و مردي متفکر است. در آثار او که همه حاکي از تجربه‌هاي شخصي است، تخيلهاي نويسنده‌اي انساندوست ديده مي‌شود که در دنياي وجدان و اخلاق به سر مي‌برد و فلسفه‌اش را از عالم عيني و واقعي بيرون مي‌کشد. شخصيت پرجاذبه سنت اگزوپري که نمونه واقعي بلندي طبع و شهامت اخلاقي بود، پس از مرگش ارزش افسانه‌اي يافت و آثارش در شمار پرخواننده‌ترين آثار قرار گرفت.

    آثار

    پيک جنوب

    زمين انسانها

    پرواز شبانه

    قلعه

    شازده کوچولو

    خلبان جنگي

    ارگ

    نامه به يک گروگان

    مانون

    + پريسا 
    وقتي به كسي مي گوييم دوستت دارم بايد در قلبمان نيز همين احساس را داشته باشيم
    + پريسا 
    دوست داشتن واقعي ارزش ندارد نه اينكه فقط با زبان ادا شود
    سلام
    لطفا مطلب " گربه - اوغوربخير " را در گريوان بخوانيد.
    http://gerivan.persianblog.ir/
    http://www.gerivan.blogfa.com
    سلام
    لطفا مطلب " گربه - اوغوربخير " را در گريوان بخوانيد.
    http://gerivan.persianblog.ir/
    http://www.gerivan.blogfa.com
    مطلب بسيارزيبائي بودموفق باشيد
    سلام دوست عزيز[گل]
    وب خوبي داري
    اين پستت عاليه
    به منم سر بزن
    با آرزوي موفقيت در تمامي مراحل زندگي

    سلام

    وبلاگه قشنگي شده

    به ما هم سر بزنيد

    مخصوصا به سايت زير و آهنگ از

    حميد واعظ زاده

    دانلود كنيد و لذت ببريد

    www.fazstudio.com

    سلام

    دستت درد نكنه

    رحمان عزيز با سلام

    فوق العاده زيبا نوشتي

    دوددددددددددد

    رحمان عزيز با سلام

    فوق العاده زيبا نوشتي

    درودددددددددددددددد

    من اگر بنشينم تو اگر بنشيني، چه کسي برخيزد؟

    ما براي حذف نام خليج عربي و برگرداندن نام خليج فارس به نقشه ماهواره اي و آنلاين گوگل ارت نياز به 1 ميليون امضا داريم. به عنوان يک ايراني خواهشمندم لينک آبي زير را روي نوار ادرس کپي پيس نماييد . http://www.petitiononline.com/sos02082/petition.html

    اين پيام را براي تمامي دوستانتان ارسال نماييد

    با عرض سلام و آرزوي سالي سرشار از خوشي براي شما
    اميدوارم حالتون خوب باشه
    ببخشيد يه کم دير شد به روز کردم گفتم خبرتون کنم
    بالاخره فرصت شد ما دوباره يه دستي به سر و گوش شور عاشقانه بکشيم
    خوشحال ميشيم اگه تشريف بياريد و سري بزنيد
    هميشه شادکام باشيد
    التماس دعا
    يا علي